Nyheder

De 10 bedste tips til sommerformen

Sommeren nærmer sig, og det er på tide at finde strandformen frem igen. Men det er ikke altid let at komme i god form, og det kræver ofte en del træning og tid. Og det kan være svært at finde tid til at træne, når man har en travl kalender.

Derfor har vi lavet en liste med 10 tips, der kan hjælpe dig med at få en bedre kondition.

Du kan flere tips på Gastrolab.dk her.

10 træningstips til dig

1) Find ud af, hvilken type træning der passer bedst til dig. Der er mange forskellige typer af træning, såsom løb, yoga eller styrketræning. Det afhænger også af om du har et specifikt formål med din træning. Hvis du vil have større muskler, så er det selvfølgelig styrketræning med vægte, du skal fokusere på.

Vil du tabe dig, så er det ikke nødvendigvis den samme type træning du skal lave, selvom du sagtens kan kombinere styrketræning med f.eks cardio træning og dermed både få større muskler og tabe dig.

2) Sæt dig et klart mål med din træning. Det kan være at kunne løbe 5 km uden pause, eller at kunne løfte 10 kg mere i styrketræning.

3) Find en træningspartner. Det er altid motiverende at have en at træne sammen med, og så er det ofte lettere at få tid til træningen.

4) Lav en træningsplan. Sæt dig ned og planlæg hvornår og hvor ofte du vil træne. Skriv det eventuelt i din kalender, og sæt en alarm op til det, indtil du har vænnet dig til det.

5) Start langsomt. Det er ikke nødvendigvis en god idé at springe ud i træningen med fuld kraft fra start af. Start derfor langsomt og øg gradvist intensitet og varighed af din træning.

6) Hold dig motiveret. Lav f.eks en pointsystem hvor du får et point for hver gang du træner, og giv dig selv en belønning når du har nået et bestemt antal point.

7) Sørg for at have det sjovt. Træning skal være sjovt, ellers mister du hurtigt lysten til det. Lav øvelser som du kan lide, så du ikke kører træt i det.

8) Bevar en sund kost. Det er ikke nok at træne, hvis du spiser usundt. Sørg for at få de rigtige kalorier og næringsstoffer, så din træning kan give resultater.

9) Drik masser af vand. Vand er godt for kroppen og hjælper med at transportere næringsstoffer rundt i kroppen. Det er derfor en god idé at drikke masser af vand, især efter træning.

10) Giv dig selv tid til restitution. Efter en hver træning er det vigtigt at du holder pause i et stykke tid. I starten skal der være mere tid til det, end når du har trænet nogle måneder eller mere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.